Sabtu, 19 Mac 2011

Nasib baik hospital tak cuti anakku...

Anakku,

30 April 2009, kita hantar mummy pergi hospital. Mummy pergi daftar sendiri. Mummy nak masuk wad bersalin anakku. Daddy pula bawak anakku pergi giant, kita pergi beli barang dulu anakku. Lepas pergi giant kita balik rumah, mummy dekat hospital lagi.

Anakku,

Jam 5.00 pagi daddy masih tak boleh tidur.  Esok 1 Mei 2009 hari pekerja, daddy cuti anakku.. tapi malam ni cuma ada daddy, nini dan fahmi kat rumah. Anakku tidur awal, sebab dah penat main mainan terowong yang daddy beli siang tadi. Main sampai tak ingat mummy.... berjaya jugak umpan daddy tu.. hehehe


Anakku,

Jam 6.00 pagi daddy dapat sms dari mummy..Mummy tulis "dapat baby girl". daddy terkejut anakku.. mummy tak cakap pun kat daddy dah nak bersalin... kali nie mummy berani anakku. Dulu masa nini dan fahmi.. daddy ada kat sebelah mummy. Kali nie mummy sorang.... mummy tak nak susahkan daddy. Mummy nak daddy jaga nini dan fahmi.

Anakku,

Pukul 7.00 pagi daddy dah siapkan anakku untuk pergi melawat mummy. Sampai hospital, mummy belum ada lagi. Rupanya jururawat salah hantar mummy ke bilik lain, nasib baik mummy perasan anakku. Sampai di katil tempat mummy, daddy dah nampak baby. Comelnya..... Daddy ambil baby dan azankan di telingga kanan dan qamat di telingga kiri. alhamdullilah, mummy dan baby sihat.

Anakku,

Tengah hari, kita tengok mummy lagi, kali ni mummy kata doktor dah kasi balik rumah. Pukul 2.00 petang kita pulang kerumah dengan mummy dan baby yang baru...

Tengok tangan mummy tu ada apa?

Gambar anakku masa baru lahir... 

Ingat nama motor daddy dulu... motor pun ada nama tau....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan