Ahad, 6 Mac 2011

Anakku Demam

Jumaat, 3/3/2011
Sedar pukul 4 pagi sebab anakku muntah, ermm anakku demam panas.. aku tahu anak aku memang tak suka makan ubat.. jadi aku dah sediakan ubat poro kat peti sejuk.. aku bangun dan ambil ubat poro tu. Untuk pengetahuan ubat poro tu ubat tu yang selalu doktor guna bila kita pegi klinik. masukkan ubat melalui lubang dubur.

Ubat ni kandungan dalam dia adalah paracetamol , cuma ia bertindak lebih pantas untuk mengurangkan panas badan anak anda... Yang ada anak tu, aku galakkan sangat simpan benda ini untuk tujuan kecemasan.

Inilah anakku yang demam, bila dah demam dan asyik muntah memang susah la nak suruh makan.. semua yang mummy masak dia kata tak sedap.. tak sama macam selalu.. kesian kat anakku, puas pujuk nak suruh makan. tapi tak nak. akhirnya dia kata nak daddy masak telur letak mayonis macam dulu..Untuk anakku daddy buat juga..


Tapi dah nama demam, dia kata tak sedap juga... apa la nasib.. daddy jer la yang makan...yurm..yurm..

Esok pukul 4 pagi lagi anakku bangun lagi..  aku confius tengok anak aku cakap tah apa-apa.. cepat-cepat aku baca ayat kursi.. tanya dia lapar ker?.dia jawab lapar.. aku dukung anakku pergi ke dapur.. tengah bukak pintu dapur anakku tanya. Daddy kita kat mana nie? makin pelik aku.. aku pun cakap. kakak kan lapar.. aku pun ambik roti dan sapukan dengan coklat.. dia gigit sekali pastu kata tak sedap...
ermm.. tak pelah  anakku demam...

1 ulasan: