Rabu, 9 Mac 2011

Baby dan Ultraman Demam...

Anakku,

Malam tadi 9/3/2011 Fahmi dan Nana pulak demam. Esok daddy nak pergi Mesyuarat kat SK Sri Telok, Parit Yaani, Batu Pahat. Tak mengapa anakku, daddy boleh jaga anakku lagi malam ni..


Petang pukul 6, anakku Fahmi masih sihat lagi, cuma Nana jer yang nampak kurang sihat. Anakku berlari-lari di Pasaraya Giant dah mengalahkan mummy pegi shopping. Anakku beli macam-macam, daddy tak kisah anakku.


Keluar pasaraya Giant, anakku masih tak cukup lagi barang nak shopping. Daddy tunggu kat luar dengan Nana dan  anakku pergilah dengan  mummy cari apa yang anakku nak. Daddy tunggu 15 minit, anakku sampai dengan wajah bertukar menjadi Ultraman dan Minnie.. hahaha.. apa nak jadi la anakku ini.


Suka hatilah anakku, asal anakku bahagia. Balik kita singgah kat restoran beli bungkus makan malam.


Daddy makan roti canai jer.... alhamdulillah.


"Wahai anakku! Apabila perutmu penuh dengan makanan (kenyang) maka akan matilah fikiran dan hikmah kebijaksanaanmu. Semua anggota badanmu akan menjadi malas untuk melakukan ibadah dan akan hilanglah kebersihan hati dan kehalusannya, di mana hati yang bersih itu hanya akan tercapai dengan kelazatan bermunajat (mengadap Allah) dan manfaat berzikir (ingat kepada Allah)"

- Luqman Al Hakim

Tiada ulasan:

Catat Ulasan